Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op grancanaria.startpagina.nl

verhuizen naar Playa del Ingles.

xtradutch
19 Mrt, 2012 12:29

hallo iedereen.

We zijn een een getrouwd stel (M-M) van 45 en 55 jaar en we hebben het eigenlijk wel gehad in Nederland.

Mijn partner heeft een schildersbedrijf en ik werk in de zorg, maatschappelijke opvang.

We willen erg graag richting Gran Canaria vertrekken, maar willen hier eigenlijk niet aan beginnen alvorens ik daar aan het werk kan.

Mijn idee was eigenlijk dat er toch steeds meer hulpbehoevende ouderen zijn die daar vanuit Nederland, Duitsland of Engeland voor langere tijd verblijven. ik hoop dan dat ik deze mensen de benodigde hulp kan bieden. Dit wil niet zeggen dat ik geen ander werk aan zou nemen. ook was het nog een optie om twee klaine appartementen te kopen, zodat we er 1 kunnen verhuren en dan in de andere te gaan wonen.

Ik hoop dat er mensen zijn die ons een beetje op weg kunnen helpen. Laat maar horen.

We hebben geen haast met vertrekken, maar trekken er ruim een jaar voor uit alvorens we iets beslissen.

Groeten Henk en Jacq.

Bewerkt 21 Mrt, 2012 08:12
Jeroenarn
19 Mrt, 2012 23:55

Wij hebben deze plannen ook gehad, maar wees wel realistisch en bouw geen lucht kastelen.

Spaans is wel één van de eerste vereisten als je daar gaat wonen.

Werk vinden en houden is een heel groot probleem op Gran Canaria, zowel voor de lokale bewoner, zeker voor de nieuwkomer.

Er gaan zelfs stemmen op in de Canarische politiek om oorspronkelijke eilandbewoners voorrang te geven op de nieuwkomer.

In Januari 2012 hadden ze daar al een werkloosheidspercentage van 31 % en met deze periode van econoomische teruggang wordt dit cijfer nog hoger de komende tijd.

stuk over werkloosheid

FAN
21 Mrt, 2012 08:12

Ik ben benieuwd hoor!